Criza legată de COVID-19 va accelera digitalizarea în anul 2020

În România se dorește dezvoltarea unui sistem de digitalizare a serviciilor publice și îmbunătățirea anumitor tipuri de servicii necesare vieții urbane cu ajutorul noilor tehnologii. Criza legată de COVID-19 va accelera și digitalizarea companiilor. Acest aspect poate duce, în anumite cazuri și la scăderea numărului de angajați, lucru pe care multe companii îl au în vedere, pentru a-și reduce cheltuielile și recupera pierderile din ultimele trei luni.

Pentru firmele mici și mijlocii, construirea unui site web a devenit esențială pentru a atrage clienții și a crește vânzările. Antreprenorii pun din ce în ce mai mult preț pe calitate și nu se mai mulțumesc cu soluțiile gratuite pe care le pot găsi internet. 

Încurajarea comerțului electronic în rândul antreprenorilor

Începând din acest an, întreprinderile, firmele și industriile locale trebuie să se digitalizeze. Acest lucru nu este o obligație ci o necesitate pentru comercianții români, care continuă să-și găsească echilibrul pe piață, în pofida pierderilor suferite din cauza pandemiei de COVID-19. Una dintre abordările alternative ale transformării digitale este și implicarea firmelor, companiilor și industriilor locale în activitățile de comerț electronic.

 

Deja se știe, că acest tip de comerț oferă multe avantaje, ca de exemplu: promovarea produselor și serviciilor, comercializarea acestora pe o piață mai largă, creșterea vânzărilor și a cifrei de afaceri.

Probabil categoria Întreprinderilor Micro, Mici și Mijlocii (IMM) vor avea dificultăți să se adapteze la aceste schimbări, din cauza pierderilor din ultima perioadă. Ele, deși sunt convinse de asemenea dificultăți caracteristice unor comunități de afaceri, totuși trebuie să se adapteze și să facă față la schimbări. Experții consideră că accelerarea transformării digitale poate contribui la creșterea vânzărilor.

Accelerarea digitalizării în România

Impactul pe care l-a avut focarul de COVID-19 în țara noastră a dus la accelerarea procesului de digitalizare, nu doar în sectorul economic, ci și în cel administrativ. Se dorește ca țara să fie mai bine pregătită în viitor, în fața unei crize cum a fost cea de coronavirus.

Conform unui studiu recent realizat de specialiștii în IT, datorită pandemiei de COVID-19, a crescut de 12 ori numărul românilor care au interacționat cu statul român, în mediul online. Asta oferă un mare avantaj – reducerea timpului de rezolvare a problemelor. Datele arată că timpul poate fi redus de 3-20 de ori, el depinde de tipul de interacțiune.

Un alt studiu recent arată că a crescut de 12 ori și numărul de operațiuni efectuate prin platformele informatice în sectorul administrativ public local.

În anul 2020 a crescut volumul operațiunilor desfășurate prin platforma informatică și numărul de conturi noi create, de la 50 de contribuabili pe lună, la 600 de conturi în fiecare lună.